Monday, April 6, 2009

Plötsligt händer det!

Har för några månader sedan läst boken om Annika Östberg som sitter i fängelse i Californien för medhjälp till mord. Hon har suttit där i 28 år och har gång på gång fått avslag på sina ansökningar om att få avtjäna resten av sitt straff i Sverige. Till nu. Den 25 mars fördes hon över till federala myndigheterna i USA för att därefter transporteras till Sverige. Det märkliga i denna historia är:Annika är inte dömd för mord, hon har aldrig erkänt sig skyldig och hennes dåvarande pojkvän är den utpekade gärningsmannen när man ser på de bevis som finns i fallet. Trots detta så har hon suttit 28 år i amerikanskt fängelse, utan någon chans till ett tidsbestämt straff men skam den som ger sig. Ska bli intressant att följa utvecklingen och fortsättningen på detta...





Imorgon har drakarna en ypperlig chans att avgöra semifinalserien mot Norrköping. Jag ska skrika mig hes på dem, pusha dem till tänderna och stötta dem i alla eventuella motgångar. "Ingenting är omöjligt" som Gunde sa en gång och det är så sant som det är sagt. Jag funderade igår på om det är något annat lag i distriktet som tidigare tagit SM-guld men kunde inte komma på ett enda. Vet ni? Det har iofs inte drakarna gjort än heller men man kan väl få drömma?!?!?!


Ungefär som att jag drömmer om mig och Liam Rush (om inte min underbara Peter fanns) men jag fattar ju också att det skulle bli Kalle Anka med 203 vs 164 *skrattar* Hoppas vi ses i Sundsvalls sporthall kl.18.34 imorgon

Ska försöka sova några timmar så jag är pigg och rask i morgon. Sov gott och dröm runda drömmar =)

No comments: