Sunday, April 12, 2009

Fynd och åter fynd!

I dag har vi fyndat - vi köpte precis den diskmaskinen som jag vill ha med 20% rabatt! På denna maskin blir rabatten 1500:- och det är väl inte fy skam?!?! Jag har trånat efter den i flera månader så nu är jag på bra humör:-) Det kan behövas ett gott humör och ett bra avstamp för på tisdag börjar final nummer 1, förvisso på bortaplan men ändå. Eldprovet med stort E blir på hemmagolv på fredag och då kommer jag att vara där! Bara döden kan stoppa mig, så mycket ser jag fram emot att följa drakarnas väg mot GULD! Förra matchen talade min okände bänkkompis om för mig att han sällan sett någon som varit så intresserad av basket och att det var ett privilegium att få sitta bredvid mig. Om jag skulle köpa årskort så skulle han mer än gärna köpa platserna jämte mig! Ja, som ni förstår så är inlevelsen total!!! Peter tyckte dock att jag svor väl mycket... Hursomhelst, jag har t.o.m. förbokat biljetter via Ticnet för att verkligen få plats - är inte det en äkta supporter så säg?!?


Vad har hänt i övrigt? Jo, sveriges egen Svartenbrandt eller Lars Ferm som han nu vill kallas, har häktats som skäligen misstänkt för bankrånet i Säter i onsdags. Han är 63 år gammal och har suttit i fängelse ca 40 år av sitt liv. Hur fungerar det med pensionen för honom och vem betalar ut den? Jag skulle vilja se vad som står i hans "brandgula" kuvert.... Dessutom så har Lars Ohly opererats för akuta magsmärtor. Jag undrar om det är psykiska eller fysiska smärtor för vem har inte haft ont i magen i påsktider med allt godis...Toppnyheten i helgen torde ändå vara att Nikita Fouganthine greps natten till lördagen för nya brott, denna gång misstänks han för grov rattfylla och "grovt äventyrande av trafiksäkerheten". Han släpptes dock efter förhör. Jo, ni känner alla till honom (Åmselemördaren) Juha Valjakkala hette han tidigare.


Avslutar med en bild på mitt fynd:

No comments: